Dziecko

Oferta zajęć dla dzieci w Laloba Centrum Kobiet jest przeznaczona dla dzieci najmłodszych: od 3 miesiąca życia do 4 lat. Każde z zajęć z naszego harmonogramu wspiera rozwój dziecka, jego umiejętności fizyczne, motoryczne, intelektualne i społeczne, ale przede wszystkim jest też dla malucha świetną zabawą i przyjemnością. Zajęcia są również doskonałą okazją do poznania rówieśników. Wszystko to pod okiem wykwalifikowanych pedagogów, instruktorów i w bezpiecznej przestrzeni naszego Klubu.

Sensorki

Zajęcia rozwojowe dla dzieci (od 3 do 8 miesiąca) wraz z opiekunem

Zajęcia wspomagające i stymulujące wielozmysłowe poznawanie świata przez dziecko. Przeznaczone dla dzieci, które jeszcze nie przemieszają się. Na Sensorkach poprzez odpowiednie zabawy pobudzane są wszystkie zmysły malucha. Do zabaw użyjemy przedmiotów dostępnych w każdym domu.
Czas niemowlęcy to czas w którym dziecku większość zmysłów dopiero się wyostrza i kształtuje. Jest to też okres, w którym dominują u malucha zabawy manipulacyjne i sensoryczne.  Niemowlaki odbierają bodźce, relacje, sytuacje całymi sobą- przez wszystkie zmysły. Sensorki będą więc dla malucha doskonałym czasem spędzonym na zabawie, która rozwija jego odczuwanie i  wrażliwość, a dla opiekunów nauką rozwijających zabaw, które potem można kontynuować już w zaciszu domowym. Na zajęciach wykorzystane będą elementy ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz integracji sensorycznej.

Prowadzące
Ewa Tisończyk
Ewa TisończykDyrektorka przedszkola

Przytulanki

Zajęcia rozwojowe dla maluszków od 6 do 12 miesiąca życia wraz z opiekunem

Podczas zajęć rodzice nauczą się jak bawić się z maluszkiem, który dopiero ma przed sobą (albo jest w trakcie nauki tychże) siadanie, raczkowanie, chodzenie, pierwsze słowa. Nauczą się wspomagać swoją pociechę w rozwoju poprzez zabawę. Prowadząca pokaże proste i rozwijające zabawy dla maluszka oraz przybliży etapy rozwoju maluszka, omówi problemy, które można spotkać podczas pielęgnacji i wychowania maluszka. Zajęcia są też doskonałym czasem na poznanie innych mam, wymienienie się z nimi doświadczeniem. Zajęcia mają także na celu wspomaganie budowania dobrej więzi między mamą a dzieckiem oraz doświadczenia przez maluszka zabawy z rówieśnikami.
Na zajęciach wykorzystywana jest metoda Zabaw Fundamentalnych.

Prowadzące
Ewa Tisończyk
Ewa TisończykDyrektorka przedszkola

Wygibasy

Zajęcia rozwojowe dla dzieci (1-2 lata) wraz z opiekunem

Celem zajęć jest spędzenie wspólnego czasu z dzieckiem na zabawach, które je rozwijają: wzmacniają jego ciało, doskonalą motorykę dużą i małą, stymulują rozwój wyobraźni, słownictwa oraz wspierają rozwojowi dobrej bliskości między rodzicem a dzieckiem. Rodzice poznają też wiele zabaw, które, dzięki temu, że bazują na rekwizytach znajdujących się w każdym domu, łatwo można je przenieść na grunt domowy. Dzieci będą mogły też spokojnie wejść w świat pierwszych kontaktów z rówieśnikami i zabawy animacyjnej.

Na zajęciach wykorzystujemy elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Rytmiki E .J. Dalcroze oraz umuzykalnienia C. Orffa.

Prowadzące
Ewa Tisończyk
Ewa TisończykDyrektorka przedszkola

Hopsasanki

Zajęcia rozwojowo-adaptacyjne dla dzieci w wieku 1,5 – 4 lat (zajęcia docelowo bez rodziców)

Hopsasanki są to zajęcia, które pomagają bezstresowo i bezboleśnie rozstać się maluszkowi z rodzicem oraz zaadaptować się w grupie rówieśników. Wykorzystywane są w tym celu ruch, muzyka i twórcze zabawy. w trakcie zajęć dzieci będą doskonalić sferę ruchową, manualną, plastyczną, zmysłową, poznawczą. Hopsasanki w wersji krótkiej (45 min) są zajęciami rozwojowymi dla maluchów. Z kolei uczęszczanie na wersję dłuższej (3 godziny) świetnie przygotowuje malucha na pójście do przedszkola.
Kiedy Twoje dziecko jest gotowe na takie zajęcia? Kiedy widać, że już rozumie co się do niego mówi i reaguje na to (samo nie musi mówić!) oraz gdy pojawia się w nim zainteresowanie innymi dziećmi.
Hopsasanki mają dwa cele: pomagają bezstresowo i bezboleśnie rozstać się maluszkowi z rodzicem oraz zaadaptować się dziecku w grupie rówieśników. Ważne! Nauczenie dziecka tych dwóch umiejętności jest niezbędnym warunkiem tego, by maluch dobrze czuł się w przedszkolu!
Pierwszy cel osiągany jest dzięki ścisłej współpracy prowadzącej zajęcia z rodzicem. Na pierwszych zajęciach rodzic jest wraz z dzieckiem na zajęciach i uczestniczy w nich aktywnie. Na kolejnych zajęciach jego rola sprowadza się tylko do siedzenia i oglądania zabawy dziecka, ewentualnie gdy zajdzie taka potrzeba- to do wspierania go. Kolejne etapy obecności rodzica to wyjście poza salę, bycie tuż za drzwiami. Następnie rodzic może już zejść na dół i tam oczekiwać aż maluch skończy zajęcia. Oczywiście ten rytm nie jest stały. Dzieci są różne, czasem potrzeba by rodzic dłużej uczestniczył z dzieckiem w zajęciach, a czasem już na drugich zajęciach może już wyjść poza sale. Najważniejsze jest, by dziecko cały czas miało poczucie bezpieczeństwa, by uczestnictwo w zajęciach nie było podszyte lękiem przed tym, że zostanie opuszczone przez rodzica. Chodzi o to, by dziecko poczuło się tak pewnie na zajęciach, by rodzica nie potrzebowało obecności rodzica obok siebie. Na Hopsasankch na bieżąco postawę dziecka prowadząca zajęcia omawia wraz z rodzicem. Drugi cel, czyli adaptacje między rówieśnikami prowadząca Hopsasanki realizuje poprzez zachęcanie (ale nie zmuszanie) do aktywności grupowych, na przykład takich jak taniec w kole, witanie się i żegnanie, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabaw…

Na początku przygody z Hopsasankami zapraszamy dzieci na zajęcia krótsze. Potem, gdy rodzic wraz z prowadzącą stwierdzą, że dziecko jest oswojone z nową sytuacją, wtedy maluch może uczestniczyć w dłuższych, trzygodzinnych zajęciach.
3 godzinne Hopsasanki świetnie przygotowują one malucha na pójście do przedszkola. Są to zajęcia spokojniejsze niż krótkie Hopsasanki, ale posiadają większą ilość elementów, które wspomagają rozwój malucha. Zajęcia te bardzo akcentują relacje między dziećmi.

Ogólny plan 3 godzinnych Hopsasanek:
9.30-10.15 krótkie „Hopsasanki” (czyli zabawa z balonami, piłkami, zabawy taneczno-ruchowe, rysowanie, zabawy twórcze, „czarodziejski dywan”)
10.15-10.30 pierwszy piknik (wspólne jedzenie)
10.30-11.00 zabawy plastyczne, konstrukcyjne
11.00-11.30 zabawy taneczno- ruchowe
11.30-11.45 drugi piknik
11.45-12.00 swobodne zabawy
12.00-12.30 czytanie, oglądanie książek, słuchanie bajek, zagadki, pożegnanie

Na zajęcia 3 godzinne prosimy o przyniesienie jedzenia i picia dla malucha (prosimy również o zgłaszanie prowadzącej wszelkich nietolerancji pokarmowych dziecka) oraz (jeśli jest jeszcze taka potrzeba) pieluchy i ubranka na przebranie.

Prowadzące
Joanna Korczyk
Joanna KorczykPsycholog dziecięcy

Motorki

Zajęcia usprawniające rozwój motoryczny dla dzieci od 3 – 6 lat (zajęcia bez rodziców)

Zajęcia mające na celu wspieranie rozwoju motoryki małej i dużej poprzez zabawę, ruch i ćwiczenia.
Koncentrują się one na wzmacnianiu mięśni, usprawnianiu koordynacji ruchowej, pracy nad zdolnością skupienia i utrzymania uwagi oraz precyzyjnością ruchów rąk. Zajęcia skierowane są również na wsparcie rozwoju czynności samoobsługowych, na wspomaganie zdolności pracy i zabawy w grupie.
Program zajęć oparty jest o program Terapii Ręki, której celem jest rozwój motoryki małej poprzez pracę z całym ciałem.

Prowadzące
Joanna Korczyk
Joanna KorczykPsycholog dziecięcy

Balet

Zajęcia taneczne dla dzieci od 2,5 – 4 lat (zajęcia bez rodziców)

Zajęcia taneczno-ruchowe dla maluchów, które po raz pierwszy stykają się z tą formą tańca. Podczas zajęć dzieci są wprowadzane w podstawowe zagadnienia dotyczące tańca klasycznego, w charakterystykę jego ruchu. Poznają podstawowe pozycje, figury, ćwiczenia baletowe. Lekcje te zawierają także zabawy ruchowo-taneczne, które uczą dzieci koordynacji ruchowej, pamięci ruchowej i współpracy w grupie.

Prowadzące
Paulina Damek
Paulina Damek

Tańce Hulańce

Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku 2 – 4 lat (zajęcia bez rodziców)

W czasie trwania tych zajęć wykorzystane i ukierunkowane zostaną naturalne chęci i zdolności dzieci do ruszania się, skakania, tupania, klaskania, wirowania w rytm muzyki. Powoli dzieci wprowadzone zostaną w początki nauki tańca, w poznanie podstawowych kroków i technik tańca z różnych miejsc na świecie. To także element integracji i przystosowania do współdziałania w grupie.

Prowadzące
Paulina Damek
Paulina Damek

Taniec Nowoczesny

Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku 4-6 lat (zajęcia bez rodziców)

To świetny sposób, aby spożytkować energię twojego dziecka – taniec i zabawa w jednym. W czasie zajęć poznają współczesne style i techniki taneczne tj: funky, hip- hop, modern, a także elementy techniki klasycznej i podstawy tańców latynoskich.
Zajęcia tańca nowoczesnego , mają ogromny wpływ na rozwój psycho- ruchowy dziecka , na kształtowanie jego sylwetki i prawidłowej postawy ciała.
Oprócz ćwiczeń, grupa wykonuje także układy taneczne które wymagają skupienia, przez co wzmacniają swoją pamięć motoryczną. Dzieci uczą się przede wszystkim współistnienia w grupie i czerpania radości z aktywnych zajęć.

Prowadzące
Paulina Damek
Paulina Damek

Zumba Kids

Zumba Junior

Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku 4-6 lat (zajęcia bez rodziców) – Zuma Kids
Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku 7-11 lat (zajęcia bez rodziców) – Zuma Junior

Zajęcia Zumba® Kids i Zumba® Kids Jr. inspirują dzieci do wyrażania siebie poprzez ruch i ćwiczenia choreograficzne oraz do super zabawy, poprawiając jednocześnie ich ogólny stan zdrowia i samopoczucie. Czas wypełniony po brzegi: wesołą zabawą, elektryzującą radością, pozytywną energią, tańcem, sportem, zabawami i grami.
Ruch + Muzyka + Społeczność = Radość + Zdrowie + Pewność siebie
Programy Zumba® Kids i Zumba® Kids Jr. przeznaczone są dla WSZYSTKICH dzieci: dziewczynek i chłopców, aktywnych i nieszczególnie aktywnych, mających nadwagę i niedowagę. Nie trzeba mieć żadnych umiejętności tanecznych, poczucia rytmu, doskonałej pamięci ruchowej czy znakomitego słuchu – wystarczy odrobina chęci i uśmiech na twarzy!

Prowadzące
Katarzyna Wróbel
Katarzyna Wróbel

Kreatywki

Zajęcia rozwojowe dla dzieci w wieku 8-13 i 14-17 lat (zajęcia bez rodziców)

Celem zajęć jest wzbudzenie w dzieciach ciekawości świata i pokazania jak bawić się nauką. Przybliżą praktyczne metody i technik uczenia się, rozbudzą kreatywność i pomogą wydobyć ukryte talenty.Zajęcia te można powiedzieć, że są ewenementem, gdyż w żadnej szkole nie pokazują dzieciom w jaki sposób powinny się uczyć. Dzięki Kreatywkom dzieci w niedługim czasie powinny poprawić swoje oceny w szkole. Dodatkowo poznane techniki pozwolą im na osiąganie dobrych wyników w dalszym toku edukacji jak i późniejszego życia zawodowego. Celem tych zajęć jest również pokazanie, iż nauka jest przyjemna i są sposoby żeby ją przyspieszyć. Zajęcia są skierowane do wszystkich dzieci. Zarówno tych mających obecnie problemy z nauką jak i do tych które chcą się uczyć jeszcze lepiej niż obecnie.

Prowadzący
Grzegorz Kromka
Grzegorz Kromka

Zabawy z Tatą

Warsztaty rozwojowe dla dzieci 0,5-4 lat wraz z tatusiami

Warsztaty oparte są na Pedagogice Zabawy, Zabaw Fundamentalnych i zagadnieniu Rodzicielstwa przez zabawę. W trakcie ich trwania dzieci będą się świetnie bawić, a Tatusiowie nauczą się jak za pomocą prostych rekwizytów i pomysłów uczynić zabawę dla swojego malucha atrakcyjną i rozwijającą.

Prowadzący
Grzegorz Kromka
Grzegorz Kromka

Powiązane artykuły

Warsztaty chustowe

Warsztaty chustowe -wiązanie z tyłu: plecak prosty Noszenie dziecka w chuście przynosi wiele [...]

LaLoba Dauna 113 Najbliższe godziny

LaLoba Beskidzka 30C Najbliższe godziny