Dziecko

Oferta zajęć dla dzieci w Laloba Centrum Kobiet jest przeznaczona dla dzieci najmłodszych: od 3 miesiąca życia do 4 lat. Każde z zajęć z naszego harmonogramu wspiera rozwój dziecka, jego umiejętności fizyczne, motoryczne, intelektualne i społeczne, ale przede wszystkim jest też dla malucha świetną zabawą i przyjemnością. Zajęcia są również doskonałą okazją do poznania rówieśników. Wszystko to pod okiem wykwalifikowanych pedagogów, instruktorów i w bezpiecznej przestrzeni naszego Klubu.

Wygibasy

Zajęcia rozwojowe dla dzieci (1-2 lata) wraz z opiekunem

Celem zajęć jest spędzenie wspólnego czasu z dzieckiem na zabawach, które je rozwijają: wzmacniają jego ciało, doskonalą motorykę dużą i małą, stymulują rozwój wyobraźni, słownictwa oraz wspierają rozwojowi dobrej bliskości między rodzicem a dzieckiem. Rodzice poznają też wiele zabaw, które, dzięki temu, że bazują na rekwizytach znajdujących się w każdym domu, łatwo można je przenieść na grunt domowy. Dzieci będą mogły też spokojnie wejść w świat pierwszych kontaktów z rówieśnikami i zabawy animacyjnej.

Na zajęciach wykorzystujemy elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Rytmiki E .J. Dalcroze oraz umuzykalnienia C. Orffa.

Prowadzące
Ewa Tisończyk
Ewa TisończykDyrektorka przedszkola

Hopsasanki

Zajęcia rozwojowo-adaptacyjne dla dzieci w wieku 1,5 – 4 lat (zajęcia docelowo bez rodziców)

Hopsasanki są to zajęcia, które pomagają bezstresowo i bezboleśnie rozstać się maluszkowi z rodzicem oraz zaadaptować się w grupie rówieśników. Wykorzystywane są w tym celu ruch, muzyka i twórcze zabawy. w trakcie zajęć dzieci będą doskonalić sferę ruchową, manualną, plastyczną, zmysłową, poznawczą. Hopsasanki w wersji krótkiej (45 min) są zajęciami rozwojowymi dla maluchów. Z kolei uczęszczanie na wersję dłuższej (3 godziny) świetnie przygotowuje malucha na pójście do przedszkola.
Kiedy Twoje dziecko jest gotowe na takie zajęcia? Kiedy widać, że już rozumie co się do niego mówi i reaguje na to (samo nie musi mówić!) oraz gdy pojawia się w nim zainteresowanie innymi dziećmi.
Hopsasanki mają dwa cele: pomagają bezstresowo i bezboleśnie rozstać się maluszkowi z rodzicem oraz zaadaptować się dziecku w grupie rówieśników. Ważne! Nauczenie dziecka tych dwóch umiejętności jest niezbędnym warunkiem tego, by maluch dobrze czuł się w przedszkolu!
Pierwszy cel osiągany jest dzięki ścisłej współpracy prowadzącej zajęcia z rodzicem. Na pierwszych zajęciach rodzic jest wraz z dzieckiem na zajęciach i uczestniczy w nich aktywnie. Na kolejnych zajęciach jego rola sprowadza się tylko do siedzenia i oglądania zabawy dziecka, ewentualnie gdy zajdzie taka potrzeba- to do wspierania go. Kolejne etapy obecności rodzica to wyjście poza salę, bycie tuż za drzwiami. Następnie rodzic może już zejść na dół i tam oczekiwać aż maluch skończy zajęcia. Oczywiście ten rytm nie jest stały. Dzieci są różne, czasem potrzeba by rodzic dłużej uczestniczył z dzieckiem w zajęciach, a czasem już na drugich zajęciach może już wyjść poza sale. Najważniejsze jest, by dziecko cały czas miało poczucie bezpieczeństwa, by uczestnictwo w zajęciach nie było podszyte lękiem przed tym, że zostanie opuszczone przez rodzica. Chodzi o to, by dziecko poczuło się tak pewnie na zajęciach, by rodzica nie potrzebowało obecności rodzica obok siebie. Na Hopsasankch na bieżąco postawę dziecka prowadząca zajęcia omawia wraz z rodzicem. Drugi cel, czyli adaptacje między rówieśnikami prowadząca Hopsasanki realizuje poprzez zachęcanie (ale nie zmuszanie) do aktywności grupowych, na przykład takich jak taniec w kole, witanie się i żegnanie, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabaw…

Na początku przygody z Hopsasankami zapraszamy dzieci na zajęcia krótsze. Potem, gdy rodzic wraz z prowadzącą stwierdzą, że dziecko jest oswojone z nową sytuacją, wtedy maluch może uczestniczyć w dłuższych, trzygodzinnych zajęciach.
3 godzinne Hopsasanki świetnie przygotowują one malucha na pójście do przedszkola. Są to zajęcia spokojniejsze niż krótkie Hopsasanki, ale posiadają większą ilość elementów, które wspomagają rozwój malucha. Zajęcia te bardzo akcentują relacje między dziećmi.

Prowadzące
Roksana Pajor
Roksana PajorPedagog dziecięcy

Balet

Zajęcia taneczne dla dzieci od 2,5 – 4 lat (zajęcia bez rodziców)

Zajęcia taneczno-ruchowe dla maluchów, które po raz pierwszy stykają się z tą formą tańca. Podczas zajęć dzieci są wprowadzane w podstawowe zagadnienia dotyczące tańca klasycznego, w charakterystykę jego ruchu. Poznają podstawowe pozycje, figury, ćwiczenia baletowe. Lekcje te zawierają także zabawy ruchowo-taneczne, które uczą dzieci koordynacji ruchowej, pamięci ruchowej i współpracy w grupie.

Prowadzące
Paulina Damek
Paulina Damek

Taniec Nowoczesny

Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku 4-6 lat (zajęcia bez rodziców)

To świetny sposób, aby spożytkować energię twojego dziecka – taniec i zabawa w jednym. W czasie zajęć poznają współczesne style i techniki taneczne tj: funky, hip- hop, modern, a także elementy techniki klasycznej i podstawy tańców latynoskich.
Zajęcia tańca nowoczesnego , mają ogromny wpływ na rozwój psycho- ruchowy dziecka , na kształtowanie jego sylwetki i prawidłowej postawy ciała.
Oprócz ćwiczeń, grupa wykonuje także układy taneczne które wymagają skupienia, przez co wzmacniają swoją pamięć motoryczną. Dzieci uczą się przede wszystkim współistnienia w grupie i czerpania radości z aktywnych zajęć.

Prowadzące
Paulina Damek
Paulina Damek

Powiązane artykuły

Go to Top