Loading...

Od kilkunastu już lat, codziennie, z ogromnym zaangażowaniem, pomagamy Kobietom dbać o swoje zdrowie. Nasze zajęcia grupowe oraz terapie indywidualne, nie tylko pozwalają ułatwić procesy powrotu do pełnej sprawności, ale przede wszystkim pełnią funkcję profilaktyczną. Chcemy, aby każda Kobieta odnalazła w aktywności fizycznej radość i wiedziała, że regularne ćwiczenia, a także wizyty w gabinecie fizjoterapeutycznym, poprawiają komfort życia i są gwarancją bycia zdrową, sprawną i szczęśliwą.
Październik to od wielu lat miesiąc profilaktyki raka piersi. Wykorzystajmy ten czas, aby zwrócić jeszcze większą uwagę na ochronę zdrowia Kobiet. Zapraszamy Was na Miesiąc Zdrowia Kobiety do LaLoby, podczas którego będziecie mogły bezpłatnie skorzystać z naszych zajęć prozdrowotnych, a także wziąć udział w wyjątkowo kobiecych spotkaniach z ekspertami.

Zobacz, co specjalnie dla Ciebie przygotowałyśmy.

W trosce o Twoje zdrowie. Kobiece spotkania w LaLobie.

Seria wykładów i warsztatów na tematy niezwykle ważne i dotyczące zdrowia każdej z nas.
Profilaktyka, odpowiednia dieta, aktywność fizyczna- dlaczego są kluczem do zdrowia i sprawności?
O tym właśnie będziecie mogły porozmawiać z naszymi ekspertkami oraz zaproszonymi gośćmi.

I. Trudne dni.
Jak radzić sobie z PMS i dolegliwościami menstruacyjnymi.

6.10.2022 czwartek, godz. 19:00
fizjoterapeutka uroginekologiczna Magdalena Sornowska

Zespół napięcia przedmiesiączkowego, a także objawy związane z już trwającą miesiączką spędzają sen z powiek wielu z nas. Specjaliści zalecają zmianę diety, witaminy oraz terapię progesteronową. Rzadko jednak wspomina się o tym, jak ogromną rolę może tu odegrać fizjoterapia. Ćwiczenia relaksacyjne, oddechowe, joga, techniki manualne i rozluźniające, a także nawet same pozycje otwierające ciało, są w stanie zapobiec, a także zmniejszyć intensywność odczuwania dolegliwości związanych z miesiączką. Na warsztatach poznasz metody łagodzenia objawów związanych z trudnymi dniami, poczujesz je na sobie, a także będziesz miała okazję porozmawiać z kobietami borykającymi się z podobnymi dolegliwościami.

II. Zdrowe piersi. Zdrowa Ty!
Jak wykonać samobadanie piersi?

13.10.2022 czwartek, godz. 19:00
Krakowskie Towarzystwo Amazonki

W Polsce już ponad 50 kobiet każdego dnia dowiaduję się, że choruje na raka piersi. Rocznie, z powodu tego nowotworu, umiera aż 5000 kobiet. Rak piersi wcześnie wykryty jest wyleczalny, dlatego tak ważne jest regularne wykonywanie badań, w tym samokontrola piersi. Samobadanie piersi powinny wykonywać kobiety od ukończenia 20. roku życia, co miesiąc, tego samego dnia, po zakończeniu miesiączki. Pozwala ono wykryć wszelkie zmiany już w niskim stopniu zaawansowania. Jeśli nie potrafisz dokonywać samobadania piersi lub nie wiesz, czy robisz to prawidłowo, przyjdź na nasz warsztat, który poprowadzą Panie z Krakowskiego Towarzystwa Amazonek.

III. Hormony okiem dietetyka.
Rola diety w chorobach tarczycy oraz insulinooporności.

20.10.2022 czwartek, godz. 19:00
dietetyczka kliniczna Magdalena Milon

Rosnąca liczba badań naukowych pokazuje, że do rozwoju problemów hormonalnych m.in. takich jak niedoczynność tarczycy, Hashimoto czy insulinooporność bardzo często przyczyniają się czynniki żywieniowe, a elementem istotnym w farmakoterapii zalecanej przez lekarzy, jest prawidłowo zbilansowana dieta. Dietoterapia poza wspieraniem leczenia, stanowi także namacalną możliwość spowolnienia i złagodzenia procesu zapalnego, dzięki czemu możemy mieć wpływ na poprawę samopoczucia, zmniejszać ryzyko wystąpień chorób współistniejących oraz mieć kontrolę nad masą ciała, która w przypadku problemów hormonalnych bywa bardzo problematyczna.

Hormony to nieodłączna cząstka nas – kobiet. Hormony nas nakręcają, są chemicznymi „posłańcami” ciągle bytującymi i krążącymi w naszym krwiobiegu. To one rządzą naszym życiem – regulują każdą funkcję ciała. Decydują o naszej zdolności do poczęcia i dawania nowego życia – to już wiele, ale hormony potrafią jeszcze więcej, mimo że potrafią również zaburzyć pracą naszego organizmu. Ważne jest jednak, że my same możemy wpłynąć na ich pracę. Jak? Poprzez odpowiednie odżywianie swojego organizmu oraz styl życia. Jeśli popełniamy błędy na tych płaszczyznach, nasze hormony dają nam sygnały – czasem łagodne, czasem te bardziej dokuczliwe, które chcą nam „powiedzieć” – „Halo, my tutaj jesteśmy, o nas też trzeba odpowiednio zadbać”.

Upominające się hormony to symptomy takie jak:

  • zmęczenie, brak energii
  • brak koncentracji, mgła mózgowa
  • senność (zwłaszcza po posiłkach)
  • wzrost masy ciała, nadwaga, otyłość
  • problemy skórne (trądzik, suchość skóry)
  • obniżenie samopoczucia
  • PMS, nieregularne miesiączki lub ich brak
  • brak owulacji, problemy z zajściem w ciążę
  • uczucie zimna

Zaniedbanie tych symptomów i przysłowiowe „machnięcie na nie ręką” może skutkować kaskadą innych problemów zdrowotnych, które mogą być w skutkach nieodwracalne – dlatego nie zwlekaj już ani dnia dłużej i zaopiekuj się swoimi hormonami i zdrowiem. Styl życia, a zwłaszcza zwyczaje żywieniowe, odgrywają zasadniczą rolę na codziennie funkcjonowanie naszego organizmu.

IV. Seksualność a rola mięśni dna miednicy.

27.10.2022 czwartek, godz. 19:00
fizjoterapeutka uroginekologiczna Lidia Kaltenberg

Mięśnie dna miednicy to ostatnio dość modny temat. Mówi się o nich głównie w kontekście zdrowia intymnego kobiet. Mięśnie dna miednicy to bardzo ważna grupa mięśniową odgrywająca kluczową rolę w zapobieganiu nietrzymania moczu czy kału, podpierająca narządy miednicy, a także wpływającą na sprawny przebieg porodu. Czy mięśnie dna miednicy mają wpływ na udane życie seksualne? Oczywiście, że tak i to ogromny! A przecież udany i dobry seks, to również ważny aspekt dbania o swoje zdrowie. Seksualność człowieka to na tyle istotny element życia, że warto o nią zadbać. Sprawne mięśnie dna miednicy zdecydowanie wpływają na zwiększenie doznań seksualnych, zarówno u partnerki, jak i partnera/ki.

Chcesz się dowiedzieć co to jest mięsień opuszkowo-gąbczasty? Jaki jest jego wpływ na pobudzenie łechtaczki? Jak zwiększyć swoje doznania seksualne za pomocą mięśni dna miednicy? Weź udział w naszym specjalnym warsztacie!

Bezpłatna wejściówka do pobrania na wybrane zajęcia prozdrowotne

Ruch i aktywność fizyczna to gwarancja lepszego samopoczucia, sprawności i dobrej kondycji zdrowotnej. Wpływ codziennej aktywności, na funkcjonowanie ciała i umysłu, jest nieoceniony. Regularna dawka ruchu nie tylko zwiększa naszą odporność i dodaję energii, ale powoduję, że wyglądamy i czujemy się ze sobą znacznie lepiej. Pragniemy podarować każdej z Was jedną, bezpłatną wejściówkę na wybrane prozdrowotne lub mentalne zajęcia grupowe, którą możecie wykorzystać do końca października.

Bezpłatną wejściówkę można zrealizować zapisując się na zajęcia prozdrowotne lub mentalne, oznaczone w harmonogramie kolorem różowym: Pilates+masaż powięzi, Pilates+mięśnie dna miednicy, Pilates 1, Stretching+masaż powięzi, Joga na start, Joga, Zdrowy kręgosłup.

Na warsztaty i zajęcia grupowe ilość miejsc jest ograniczona. Wymagana jest wcześniejsza rezerwacja.