Aktywna w ciąży

Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele możesz zrobić dla swojego ciała w trakcie ciąży? Ten czas to dla kobiety niezwykłe przeżycie – razem z nami możesz zadbać o swoje dobre samopoczucie w trakcie trwania tego okresu oraz bezpiecznie przygotować się do porodu. Nasze fizjoterapeutki nauczą Cię prawidłowej pracy z ciałem, odpowiedniego oddychania, wzmocnią Twoje ciało oraz przygotują do szybkiego powrotu do formy po porodzie.

Specjalistyczne zajęcia dla kobiet w ciąży

Pilates to zestaw ćwiczeń o niskim tempie intensywności. Mając na celu wzmacnianie mięśni głębokich oraz pracy z oddechem przygotowującego do porodu. Ćwiczenia przyczyniają się do zmniejszenia dolegliwości ciążowych takich jak: bóle kręgosłupa, bóle obręczy biodrowej, opuchnięte i bolesne łydki. Te bezpieczne ćwiczenia pozwalają na przygotowanie kobiety do porodu naturalnego poprzez wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych, ćwiczenia mięśni dna miednicy, naukę oddychania przeponowego i relaksacji. Na zajęciach szczególnie zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo i prawidłowe wykonanie każdego ćwiczenia. Aktywność w ciąży usprawnia poród oraz powrót do formy po porodzie. Ćwiczenia Pilates dedykowane są szczególnie Paniom w 3 trymestrze ciąży oraz wszystkim tym, którzy preferują spokojne tempo ćwiczeń.

Prowadzące
Lidia Kaltenberg
Lidia KaltenbergFizjoterapeutka / Instruktorka
Aleksandra Kąkol
Aleksandra KąkolInstruktorka / Trenerka personalna / Fizjoterapeutka

Joga dla kobiet w ciąży

Jeśli potrzebujesz chwili relaksu i oderwania się od codzienności – joga jest dla Ciebie. Zajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Zajęcia prowadzone metodą Hatha Joga.

Prowadzące
Julia Weliczenko
Julia WeliczenkoNauczycielka Vinyasa Jogi

Zasady zajęć dla kobiet w ciąży

  • Na zajęcia zapraszamy po 12 tygodniu ciąży lub wcześniej za pisemną zgodą lekarza.
  • Wybieraj zajęcia oznaczone w harmonogramie dopiskiem „w ciąży”.
  • Zarezerwuj pierwsze zajęcia kontaktując się z recepcją telefonicznie lub mailowo.
  • Na zajęcia zabierz ze sobą butelkę z wodą, ręczniczek do położenia na matę oraz oczywiście wygodny strój sportowy. Na zajęcia gimnastyka wymagane jest obuwie. Na pozostałych – pilates lub joga – możesz być na boso lub w skarpetkach.
  • Będąc pierwszy raz przed zajęciami porozmawiaj z instruktorką. Powiedz, w którym tygodniu jesteś (w zależności od trymestru niektóre ćwiczenia lub pozycje będą się różniły). Jeśli będzie taka możliwość fizjoterapeutka sprawdzi czy masz rozejście mięśnia prostego brzucha i podczas zajęć zaproponuje ćwiczenia, które pomogą Ci go zlikwidować.
  • Jeśli czujesz potrzebę wyjść z sali w trakcie zajęć, ze względu na Twoje bezpieczeństwo, zgłoś to prowadzącemu. Możesz w trakcie ćwiczeń lub przerwy skorzystać z toalety czy wrócić do szatni po zapomnianą wodę, ale daj znać, że wszystko jest w porządku i za chwilkę wrócisz do ćwiczeń.
  • Po wyrobieniu karty członkowskiej zachęcamy Cię do skorzystania z bezpłatnej 30 – minutowej konsultacji z fizjoterapeutką. Podpowie jakie zajęcia i inne aktywności wybierać, podpowie jak radzić sobie z bólem lub schorzeniami ciążowymi, a także podpowie na co zwrócić uwagę w tym czasie.

Powiązane artykuły

Go to Top