Aktywna w ciąży

Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele możesz zrobić dla swojego ciała w trakcie ciąży? Ten czas to dla kobiety niezwykłe przeżycie – razem z nami możesz zadbać o swoje dobre samopoczucie w trakcie trwania tego okresu oraz bezpiecznie przygotować się do porodu. Nasze fizjoterapeutki nauczą Cię prawidłowej pracy z ciałem, odpowiedniego oddychania, wzmocnią Twoje ciało oraz przygotują do szybkiego powrotu do formy po porodzie.

Przygotowanie do porodu

Są to zajęcia o niskiej intensywności przeznaczone dla kobiet w 3. trymestrze ciąży (szczególnie zalecane po 36 tyg.), w których mogą uczestniczyć nawet do rozwiązania. Podczas tego treningu koncentrujemy się na umiejętności świadomego rozluźnienia poszczególnych grup mięśniowych, w tym szczególnie ważnego przy porodzie dna miednicy, opanowaniu prawidłowego oddychania, mobilizacji stawów biodrowych i kręgosłupa oraz nauki pozycji porodowych i technik sprzyjających łagodzeniu odczuć bólowych w kolejnych okresach porodu. Na zajęciach oprócz fizycznego przygotowania ciała zwracana jest uwaga na psychiczny aspekt radzenia sobie z bólem porodowym, a także obawami związanymi z samym porodem jak i wczesnym połogiem.

Prowadząca
Dominika Lalik
Dominika LalikFizjoterapeutka / Instruktorka / Trenerka personalna

Latino dla kobiet w ciąży

Są to zajęcia o umiarkowanej intensywności przeznaczone dla kobiet w ciąży, które oprócz standardowych ćwiczeń chcą poruszać się w rytmie muzyki latino. Zajęcia rozpoczyna rozgrzewka składająca się z podstawowych kroków oraz ruchów ramion i bioder zaczerpniętych z  salsy, bachaty, merengue, samby, cha chy i rumby, a następnie płynnie przechodzi w część główną, gdzie tańczone są poznane kroki w połączeniu z ruchami mobilizującymi kręgosłup i okolicę miednicy, przygotowującymi do porodu. Na końcu wykonujemy delikatne rozciąganie i wyciszenie przy muzyce. Na zajęciach nie tworzymy stałych choreografii, nie wykonujemy skoków i szybkich obrotów,  są one dopasowane do możliwości ciężarnych.  Pomimo że są to zajęcia taneczne nie jest wymagane doświadczenie w tańcu latynoamerykańskim. Zaletami takiego treningu jest poprawa funkcjonowania ukladu krążeniowo-oddechowego, lepsza tolerancja zmęczenia, kontrola zwiększającej się masy ciała, utrzymanie mobilności kręgosłupa i stawów obwodowych, a co za tym idzie zmniejszenie dolegliwości bólowych i utrzymania dobrego samopoczucia w ciąży dzięki endorfinom wydzielanym podczas treningu.

Prowadzące
Dominika Lalik
Dominika LalikFizjoterapeutka / Instruktorka / Trenerka personalna

Joga dla kobiet w ciąży

Joga w ciąży może być uprawiana nie tylko przez kobiety, które już wcześniej ją praktykowały, ale i nowicjuszki w tej dziedzinie, które pragną rozpocząć swoją przygodę z jogą. Ćwiczenia jogi przynoszą przyszłym mamom wiele korzyści: pozwalają wyćwiczyć oddech, zrelaksować się, rozciągnąć mięśnie i odpowiednio przygotować do porodu. W związku z tym uprawianie jogi w ciąży pozwala przyszłej mamie zachować nie tylko dobrą kondycję fizyczną, ale i psychiczną. Zajęcia są prowadzone w spokojnym tempie a asany odpowiednio dobrane do możliwości ćwiczących aby zagwarantować bezpieczeństwo przyszłej mamie i jej dziecku.

Prowadzące
Iwona Gajko
Iwona GajkoNauczycielka Jogi

Pilates dla kobiet w ciąży

Pilates to zestaw ćwiczeń o niskim tempie intensywności. Mając na celu wzmacnianie mięśni głębokich oraz pracy z oddechem przygotowującego do porodu. Ćwiczenia przyczyniają się do zmniejszenia dolegliwości ciążowych takich jak: bóle kręgosłupa, bóle obręczy biodrowej, opuchnięte i bolesne łydki. Te bezpieczne ćwiczenia pozwalają na przygotowanie kobiety do porodu naturalnego poprzez wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych, ćwiczenia mięśni dna miednicy, naukę oddychania przeponowego i relaksacji. Na zajęciach szczególnie zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo i prawidłowe wykonanie każdego ćwiczenia. Aktywność w ciąży usprawnia poród oraz powrót do formy po porodzie. Ćwiczenia Pilates dedykowane są szczególnie Paniom w 3 trymestrze ciąży oraz wszystkim tym, którzy preferują spokojne tempo ćwiczeń.

Prowadzące
Lidia Kaltenberg
Lidia KaltenbergFizjoterapeutka / Instruktorka
Roksana Kryk
Roksana KrykFizjoterapeutka / Instruktorka
Dominika Lalik
Dominika LalikFizjoterapeutka / Instruktorka / Trenerka personalna
Anna Ludwikowska
Anna LudwikowskaFizjoterapeutka / Instruktorka

Gimnastyka dla kobiet w ciąży

Aktywność fizyczna w okresie ciąży jest bardzo ważna. Usprawnia pracę układu krwionośnego, oddechowego i mięśniowego. Dzięki ćwiczeniom przyszłe Mamy lepiej znoszą dolegliwości związane z ciążą, a także łatwiej i szybciej powracają do dawnej formy po porodzie. Zajęcia charakteryzują się szybszym tempem, na które szczególnie zapraszamy kobiety w II trymestrze ciąży oraz aktywne Panie w III trymestrze. Gimnastyka pozwala na utrzymanie prawidłowej postawy ciała poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń na wszystkie partie mięśniowe.

Prowadzące
Roksana Kryk
Roksana KrykFizjoterapeutka / Instruktorka
Dominika Lalik
Dominika LalikFizjoterapeutka / Instruktorka / Trenerka personalna
Ola Kąkol
Ola KąkolInstruktorka / Trenerka personalna / Fizjoterapeutka

Powiązane artykuły

LaLoba Dauna 113 Najbliższe godziny

LaLoba Beskidzka 30C Najbliższe godziny

Zajęcia dla dzieci w Lalobie Najbliższe godziny