Aktywna w ciąży

Czy zdajesz sobie sprawę jak wiele możesz zrobić dla swojego ciała w trakcie ciąży? Ten czas to dla kobiety niezwykłe przeżycie – razem z nami możesz zadbać o swoje dobre samopoczucie w trakcie trwania tego okresu oraz bezpiecznie przygotować się do porodu. Nasze fizjoterapeutki nauczą Cię prawidłowej pracy z ciałem, odpowiedniego oddychania, wzmocnią Twoje ciało oraz przygotują do szybkiego powrotu do formy po porodzie.

Specjalistyczne zajęcia dla kobiet w ciąży

Pilates to zestaw ćwiczeń o niskim tempie intensywności. Mając na celu wzmacnianie mięśni głębokich oraz pracy z oddechem przygotowującego do porodu. Ćwiczenia przyczyniają się do zmniejszenia dolegliwości ciążowych takich jak: bóle kręgosłupa, bóle obręczy biodrowej, opuchnięte i bolesne łydki. Te bezpieczne ćwiczenia pozwalają na przygotowanie kobiety do porodu naturalnego poprzez wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych, ćwiczenia mięśni dna miednicy, naukę oddychania przeponowego i relaksacji. Na zajęciach szczególnie zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo i prawidłowe wykonanie każdego ćwiczenia. Aktywność w ciąży usprawnia poród oraz powrót do formy po porodzie. Ćwiczenia Pilates dedykowane są szczególnie Paniom w 3 trymestrze ciąży oraz wszystkim tym, którzy preferują spokojne tempo ćwiczeń.

Przygotowanie ciała do porodu NOWOŚĆ!

Zajęcia „Przygotowanie ciała do porodu” to zajęcia, na których możesz wykorzystać całą swoją wiedzę na temat ruchu i oddechu porodowego w praktyce. Sesje ćwiczeniowe prowadzone w mniejszych grupach przez fizjoterapeutkę uroginekologiczną pozwolą na spokojne przygotowanie Twojego ciała do porodu siłami natury. Zajęcia, to uzupełnienie indywidualnego przygotowania do porodu w gabinecie. Podczas zajęć poznasz oddech, wspomagający poród fizjologiczny, nauczysz się wykorzystywać swoje mięśnie brzucha podczas parcia, a także zwrócisz uwagę jak istotną rolę podczas porodu odgrywają ruchy miednicą. Nareszcie będziesz miała czas wykorzystać pozycje porodowe w praktyce, a także poczujesz, która najbardziej Ci odpowiada. Bardziej poznasz anatomię własnego ciała, przygotujesz krocze do porodu, a także będziesz mogła lepiej poinstruować swojego partnera jak może Ci pomóc. Podczas zajęć, uspokoisz się, rozluźnisz, a także zrozumiesz jak ważna jest świadoma praca ze swoim ciałem.

Każde zajęcia to jeden temat, tematy po kolei będą się powtarzać i poszerzać tak abyście wszystko dobrze sobie utrwaliły regularnie przez kilka miesięcy chodząc na zajęcia

1. Prawidłowy oddech w porodzie
2. Ruchy miednicy, kolan i bioder w trakcie porodu
3. Przygotowanie krocza do porodu
4. Przygotowanie do parcia porodowego
5. Pozycje porodowe w 1 okresie
6. Pozycje porodowe w 2 okresie

Zasady zajęć dla kobiet w ciąży

  • Na zajęcia zapraszamy po 12 tygodniu ciąży lub wcześniej za pisemną zgodą lekarza.
  • Wybieraj zajęcia oznaczone w harmonogramie dopiskiem „w ciąży”.
  • Zarezerwuj pierwsze zajęcia kontaktując się z recepcją telefonicznie lub mailowo.
  • Na zajęcia zabierz ze sobą butelkę z wodą, ręczniczek do położenia na matę oraz oczywiście wygodny strój sportowy. Na zajęcia gimnastyka wymagane jest obuwie. Na pozostałych – pilates lub joga – możesz być na boso lub w skarpetkach.
  • Będąc pierwszy raz przed zajęciami porozmawiaj z instruktorką. Powiedz, w którym tygodniu jesteś (w zależności od trymestru niektóre ćwiczenia lub pozycje będą się różniły). Jeśli będzie taka możliwość fizjoterapeutka sprawdzi czy masz rozejście mięśnia prostego brzucha i podczas zajęć zaproponuje ćwiczenia, które pomogą Ci go zlikwidować.
  • Jeśli czujesz potrzebę wyjść z sali w trakcie zajęć, ze względu na Twoje bezpieczeństwo, zgłoś to prowadzącemu. Możesz w trakcie ćwiczeń lub przerwy skorzystać z toalety czy wrócić do szatni po zapomnianą wodę, ale daj znać, że wszystko jest w porządku i za chwilkę wrócisz do ćwiczeń.
  • Po wyrobieniu karty członkowskiej zachęcamy Cię do skorzystania z bezpłatnej 30 – minutowej konsultacji z fizjoterapeutką. Podpowie jakie zajęcia i inne aktywności wybierać, podpowie jak radzić sobie z bólem lub schorzeniami ciążowymi, a także podpowie na co zwrócić uwagę w tym czasie.
Prowadzące
Lidia Kaltenberg
Lidia KaltenbergFizjoterapeutka / Instruktorka
Małgorzata Podobińska
Małgorzata PodobińskaInstruktorka / Fizjoterapeutka
Magdalena Sornowska
Magdalena SornowskaFizjoterapeutka

Powiązane artykuły

Przejdź do góry