Umysł + Ciało

Zajęcia skierowana do każdej z  Was, zarówno tych które chcą poprawić ruchomość stawów, poprawiające gibkość, elastyczność mięśni, wzmocnić mięśnie głębokie jak i tych, które borykają się z  kontuzjami i chcą powrócić do formy. To forma zajęć mentalnych dla ciała i ducha, a przede wszystkim dla zdrowia.

Joga

Jeśli potrzebujesz chwili relaksu i oderwania się od codzienności – joga jest dla Ciebie. Zajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujących to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hatha Joga.

Prowadzące
Iwona Gajko
Iwona GajkoNauczycielka Jogi
Żulieta Czobanowa
Żulieta CzobanowaNauczycielka Jogi

Pilates

Zajęcia skierowane do osób, które chcą wymodelować sylwetkę jak i z dysfunkcjami układu ruchu, zwyrodnieniami, wadami postawy ciała, które chcą zobaczyć wymierne efekty i polepszenie samopoczucia ćwicząc metodą Josepha Pilatesa. Metoda ma na celu głównie wzmocnienie mięśni głębokich, wydłużenie struktur mięśni powierzchownych, wyszczuplenie sylwetki bez nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej, odciążenie kręgosłupa, poprawa postawy ciała, obniżenie poziomu stresu. Specjalny, kompleksowy system ćwiczeń dzięki któremu usprawnisz kondycję całego kręgosłupa. Ruch połączony z rytmem wdechów i wydechów, wykonywany przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce. Ponadto jest to metoda mającą na celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem „dobrego samopoczucia”. Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje.
Ćwiczenia bez stresu i męki. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. Ta forma ruchu jest bardzo bezpieczną formą polecaną także osobom po kontuzjach.

Prowadzące
Dominika Lalik
Dominika LalikFizjoterapeutka / Instruktorka / Trenerka personalna
Katarzyna Bartosiewicz
Katarzyna BartosiewiczInstruktorka / Fizjoterapeutka
Łukasz Tereszko
Łukasz TereszkoFizjoterapeuta / Instruktor / Trener personalny
Ewelina Oberc
Ewelina ObercInstruktorka

Pilates + kręgosłup

Zajęcia oparte na metodzie Pilates, które są bezpieczną formą ruchu dla każdego, bez względu na wiek. Metoda ma na celu głównie wzmocnienie mięśni głębokich, wydłużenie struktur mięśni powierzchownych, wyszczuplenie sylwetki bez nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej, odciążenie kręgosłupa, poprawa postawy ciała, obniżenie poziomu stresu. Dodatkowym atutem zajęć jest masaż powięzi oraz mięśni przykręgosłupowych za pomocą wałków do masażu oraz piłeczek lacrosse.

Prowadzące
Dorota Żabińska
Dorota ŻabińskaManager / Obsługa Klientek
Diana Chmielnicka
Diana ChmielnickaInstruktorka

Pilates + dno miednicy

Spokojne zajęcia na bazie ćwiczeń metody Pilatesa, które zmuszają do myślenia i koncentracji na swoim ciele. Opracowany zestaw ćwiczeń pobudza mięśnie głębokie, co prowadzi do poprawy naszej koordynacji, wzmocnienia i rozciągnięcia ciała – jest świetną formą profilaktyki i rehabilitacji osłabionych mięśni dna miednicy.
Dno miednicy to swoisty „hamak”, który utrzymuje od spodu nasz tułów i stabilizuje narządy wewnętrzne. Jest on przymocowany do spojenia łonowego, kości guzicznej i guzów kulszowych, stanowiących rusztowanie dla tych mięśni. Opadanie narządów, przebyte porody, nadwaga, niedobór estrogenów, zażywanie leków czy praca fizyczna, powodują osłabienie i niewydolność mięśni dna miednicy, a to w konsekwencji prowadzi do problemów z nietrzymaniem moczu, a w zaawansowanym stadium do obniżenia narządów w dolnej części podbrzusza. Najbardziej skuteczny i nieinwazyjny sposób uniknięcia powyższych dolegliwości, jakim jest trening dna miednicy, zalecany jest zarówno kobietom młodym, jak i starszym.
Trening dna miednicy przynosi bardzo dobre rezultaty w okresie okołoporodowym – przygotowuje krocze do porodu, a po porodzie pomaga zregenerować zmęczone i obciążone ciążą mięśnie. Jest nauką świadomego napinania i rozluźniania mięśni krocza, w celu ich wzmocnienia i poprawy elastyczności. Wykwalifikowany trener, poprzez wizualizacje, pomoże zrozumieć pacjentce jak ćwiczyć oraz jak dbać o dno miednicy na co dzień.

Prowadzące
Lidia Kaltenberg
Lidia KaltenbergFizjoterapeutka / Instruktorka
Małgorzata Leśniak
Małgorzata LeśniakInstruktorka / Fizjoterapeutka

Powiązane artykuły

Joga hormonalna

Lato za nami, jesienna plucha się zbliża. Należałoby znaleźć pomysł na zapobieganie depresji oraz [...]

LaLoba Dauna 113 Najbliższe godziny

LaLoba Beskidzka 30C Najbliższe godziny