Umysł + Ciało

Zajęcia skierowana do każdej z  Was, zarówno tych które chcą poprawić ruchomość stawów, poprawiające gibkość, elastyczność mięśni, wzmocnić mięśnie głębokie jak i tych, które borykają się z  kontuzjami i chcą powrócić do formy. To forma zajęć mentalnych dla ciała i ducha, a przede wszystkim dla zdrowia.

Joga

Jeśli potrzebujesz chwili relaksu i oderwania się od codzienności – joga jest dla Ciebie. Zajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Zajęcia prowadzone metodą Hatha Joga.

Prowadzące
Emilia Figurniak
Emilia FigurniakNauczycielka Jogi metodą Iyengara
Anna Rosek
Anna RosekNauczycielka Jogi metodą Iyengara

Joga na start

Zajęcia jogi dla początkujących są skierowane do osób, które jeszcze nie miały styczności z jogą lub miały długą przerwę. Będziemy szukać doskonałości w oparciu o ruch i postawę, gdzie ważny jest sposób osiągania danej formy ciała. Na zajęciach uczymy się wykonywania podstawowych asan jogi, relaksacji ciała i umysłu, utrzymania wewnętrznego spokoju w każdych okolicznościach, uwrażliwimy ciało na nasze możliwości. Pracę w asanach połączymy z oddechem, zapoznamy się z podstawowymi wiadomościami o jodze, wzmocnimy ciało i umysł, poczujemy, że niemożliwe staje możliwe. Asany uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi.

Prowadzące
Julia Weliczenko
Julia WeliczenkoNauczycielka Vinyasa Jogi

Joga regeneracyjna

Joga regeneracyjna jest idealna dla osób wyczerpanych długą pracą przy komputerze, pragnących zregenerować siły fizyczne i psychiczne. Świadomie zatroszczyć się o swoje ciało. Praktyka daje pasywny wypoczynek dla ciała bazujący na wydłużaniu, podparciu rozluźnieniu mięśni i systemu nerwowego. Prowadzona w taki sposób, aby stopniowo uwalniać napięcia.  W trakcie zajęć zdobywasz umiejętność radzenia sobie ze stresem, regenerujesz ciało i umysł oraz uczysz się przeciwdziałać gromadzeniu napięć. Regularna praktyka wspomaga regenerację organizmu, pomaga zachować młodość, ułatwia zasypianie.

Prowadzące
Emilia Figurniak
Emilia FigurniakNauczycielka Jogi metodą Iyengara

Joga dla kręgosłupa

Siedzący tryb życia, stres, brak balansu w ciele sprawiają, że coraz więcej osób skarży się na bóle kręgosłupa. Niestety żadne, nawet najwygodniejsze krzesło nie zastąpi nam zbalansowanego ruchu. Na przeciw problemom współczesnego czlowieka wychodzi starożytna wiedza zajmująca się w sposób zbalansowany wszystkimi systemami w naszym ciele. Jest to praktyka jogi. Joga znosi dolegliwości bólowe, wzmacnia osłabione mięśnie i rozciąga te przykurczone. Poprawia siłę mięśni i ścięgien jednocześnie uelastyczniając je. Praktyka dla kregosłupa jest bardzo dobrze dobraną formą pracy, którą w skrócie podzielić można na trzy płaszczyzny. Przeciwdziałanie kompresji, równoważenie, a następnie wzmacnianie. Podczas praktyki asan kręgosłup pracuje w różnych kierunkach i dzięki temu pozostaje giętki i zdrowy, co przenosi się na elastyczność wszystkich stawów. Istotne jednak, aby praktyka dla kręgosłupa była dobrana właściwie i prowadzona pod okiem doświadczonego nauczyciela.

Prowadzące
Emilia Figurniak
Emilia FigurniakNauczycielka Jogi metodą Iyengara

Pilates / Pilates dla kręgosłupa

Zajęcia skierowane do osób, które chcą wymodelować sylwetkę jak i z dysfunkcjami układu ruchu, zwyrodnieniami, wadami postawy ciała, które chcą zobaczyć wymierne efekty i polepszenie samopoczucia ćwicząc metodą Josepha Pilatesa. Metoda ma na celu głównie wzmocnienie mięśni głębokich, wydłużenie struktur mięśni powierzchownych, wyszczuplenie sylwetki bez nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej, odciążenie kręgosłupa, poprawa postawy ciała, obniżenie poziomu stresu. Specjalny, kompleksowy system ćwiczeń dzięki któremu usprawnisz kondycję całego kręgosłupa. Ruch połączony z rytmem wdechów i wydechów, wykonywany przy spokojnej, relaksacyjnej muzyce. Ponadto jest to metoda mającą na celu stworzeniu równowagi w ciele. Jest treningiem „dobrego samopoczucia”. Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje.
Ćwiczenia bez stresu i męki. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. Ta forma ruchu jest bardzo bezpieczną formą polecaną także osobom po kontuzjach.

Prowadzące
Paulina Wojtałów
Paulina WojtałówInstruktorka / Instruktorka Pilates
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna

Power Pilates

Zajęcia prowadzone przy rytmach muzyki świata, dedykowane w szczególności osobom ćwiczącym już jakiś czas Pilates, Jogę lub Zdrowy Kręgosłup. Trening zawiera dynamiczne ćwiczenia, które podniosą temperaturę naszego ciała, dodadzą nam energii, wzmocnią oraz rozluźnią mięśnie, a nawet poprawią nastrój. Nie zabraknie również wyciszenia, koncentracji na oddechu i stretchingu powięziowego. Dużo uwagi poświęcamy na mobilność bioder, barków i stawów skokowych. Pojawią się również ćwiczenia funkcjonalne, angażujące wiele grup mięśniowych naraz, szczególnie brzuch i pośladki. Prowadzone są one w trzech stopniach trudności, tak by każdy mógł dopasować poziom odpowiedni dla siebie.

Prowadzące
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna

Pilates dla kobiet w ciąży

Pilates to zestaw ćwiczeń o niskim tempie intensywności. Mając na celu wzmacnianie mięśni głębokich oraz pracy z oddechem przygotowującego do porodu. Ćwiczenia przyczyniają się do zmniejszenia dolegliwości ciążowych takich jak: bóle kręgosłupa, bóle obręczy biodrowej, opuchnięte i bolesne łydki. Te bezpieczne ćwiczenia pozwalają na przygotowanie kobiety do porodu naturalnego poprzez wzmocnienie odpowiednich grup mięśniowych, ćwiczenia mięśni dna miednicy, naukę oddychania przeponowego i relaksacji. Na zajęciach szczególnie zwracana jest uwaga na bezpieczeństwo i prawidłowe wykonanie każdego ćwiczenia. Aktywność w ciąży usprawnia poród oraz powrót do formy po porodzie. Ćwiczenia Pilates dedykowane są szczególnie Paniom w 3 trymestrze ciąży oraz wszystkim tym, którzy preferują spokojne tempo ćwiczeń.

Prowadzące
Aleksandra Śnioch
Aleksandra ŚniochFizjoterapeutka / Masażystka
Aleksandra Kąkol
Aleksandra KąkolInstruktorka / Trenerka personalna / Fizjoterapeutka

Pilates poporodowy z dzieckiem

Zajęcia poporodowe dla mam z dziećmi od 6 tygodnia 1 roku.

Zajęcia rehabilitacji poporodowej przeznaczone są dla kobiet po 6 tygodniach od porodu naturalnego i 8 tyg. po porodach zakończonych przez cesarskie cięcie. To doskonała forma  bezpiecznego zadbania o powrót do całkowitego zdrowia i kondycji po ciąży bez rozstawania się z dzieckiem. To także ciekawa opcja spędzenia czasu z innymi mami, wymiana doświadczeń. Spotkania z innymi mamami to także siła i wsparcie jaką dostaniesz od grupy kobiet. Zwłaszcza polecamy wszystkim paniom, które urodziły swoje drugie dziecko.

Cel gimnastyki :
  • Zapobieganie obniżeniu się macicy i ścian pochwy,
  • Wzmocnienie mm dna miednicy,
  • Odzyskanie prawidłowego napięcia mm brzucha,
  • Zapobieganie, a także leczenie rozejścia mm prostych brzucha,
  • Eliminacja zaburzeń nietrzymania moczu,
  • Pobudzenie układu krążenia,
  • Kształtowanie prawidłowej postawy po ciąży,
  • Zapobieganie i pomoc w bólach kręgosłupa,
  • BEZPIECZNY Powrót do formy po ciąży
Prowadzące
Aleksandra Kąkol
Aleksandra KąkolInstruktorka / Trenerka personalna / Fizjoterapeutka
Go to Top