Kobiecy trening medyczny

Wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom  – wiedząc, że każda z Was jest inna i ma inne cele do zrealizowania, stworzyliśmy system zajęć, który ma zarówno przynieść pozytywne efekty w aspekcie zdrowotnym,  jak i pokazać Wam istotę świadomego ruchu dostosowanego do możliwości Waszego ciała. Wybór zajęć z naszego programu pozwoli Ci wrócić do witalności, pobudzić kobiecość oraz uzupełnić Twój plan treningowy o niezbędne elementy potrzebne do osiągnięcia zamierzonego efektu. Na dłuższą metę nie można lekceważyć ograniczeń oraz dolegliwości jakie sygnalizuje nam ciało, po długotrwałych codziennych obciążeniach – zadbaj o niego całościowo i daj mu szansę na prawidłowe funkcjonowanie – pozwól sobie na zastrzyk energii i dobroczynne działanie dozowanej odpowiednio dawki ruchu.

Pozbądź się bólu i wyprostuj sylwetkę – szyja, barki, wdowi garb
Trening w małej grupie!

Trening przeznaczony głównie dla osób prowadzących siedzący tryb życia, z problemami bólowymi w rejonie szyi, barków, kręgosłupa piersiowego oraz łopatek. Będziemy pracowały nad zwiększeniem ruchomości w tych rejonach, wzmocnieniem mięśni grzbietu i okolicy barków oraz poprawą sylwetki. Regularne ćwiczenia pozwolą Ci pozbyć się dolegliwości bólowych, rozluźnić spięte mięśnie i wyrobić nawyk przyjmowania prawidłowej postawy ciała w pozycji siedzącej.

Prowadzące
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna

Zdrowy kręgosłup / Zdrowy kręgosłup + masaż powięzi

Zajęcia skupiające się przede wszystkim na wzmacnianiu mięśni posturalnych, które odpowiadają za utrzymanie ciała w pozycji pionowej, a tym samym za prawidłową postawę. Są nimi mięśnie: brzuchaty łydki, czworogłowy uda, pośladkowy wielki, prosty brzucha oraz prostownik grzbietu. Naszym celem jest równomierne wzmocnienie tych mięśni, aby długo cieszyć się zgrabną sylwetką i brakiem dolegliwości wynikających z niskiej wytrzymałości poszczególnych partii. Dzięki dużej ilości mobilizacji i rotacji, zajęcia wpływają także na zwiększenie mobilności w stawach oraz w obrębie kręgosłupa. Ćwiczeniom towarzyszy energetyczna muzyka, ale tempo jest utrzymywane na komfortowym poziomie, w którym mamy szansę na skupienie na ruchu oraz poprawne technicznie wykonywanie ćwiczeń.

Ogromnym atutem zajęć jest automasaż powięzi. Powięź jest błoną zbudowaną z tkanki łącznej, która otacza wszystkie nasze mięśnie, stawy, ścięgna, kości, narządy i tworzy siatkę podskórną, która ma za zadanie łączyć “wszystko” w całość jak i pełnić rolę amortyzacji podczas ruchu. Powięź otacza i zespaja każdą komórkę ciała ze sobą, nadaje mu kształt, nadając nam całą postawę oraz podparcie, jest również drogą przewodzącą dla układu nerwowego. Autorozluźnianie międzypowięziowe, jest efektywną techniką rozluźniania napięcia i zrostów w mięśniach oraz otaczających je powięzi. Poprzez automasaż następuje rozluźnienie powięzi i jej stymulacja, ważnym elementem jest uwalnianie punktów spustowych ( to coś w rodzaju “węzłów”, które tworzą się we włóknach mięśni, są one podczas masażu szczególnie bolesne i często promieniuje do innej części ciała, powstają na skutek długotrwałego stresu , przemęczenia, urazów, przeciążenia treningowego oraz nieprawidłowej postawy i błędnych wzorców ruchowych). Do masażu używamy rollerów(wałków) oraz piłeczek tenisowych i duoballi (podwójnych piłeczek).
Cel automasażu: polepszenie zakresu ruchu, zmniejszenie bólu mięśniowego, zwiększenie mobilności i gibkości mięśnia, usprawnienie rekonwalescencji, lepsze ukrwienie i odżywienie organizmu, redukuje zgromadzone napięcia i bolesność mięśnia

Prowadzące
Aleksandra Kąkol
Aleksandra KąkolInstruktorka / Trenerka personalna / Fizjoterapeutka
Krystina Stąporova
Krystina StąporovaInstruktorka
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna
Marcela Kiełt
Marcela KiełtInstruktorka

Zdrowy kręgosłup z elementami Jogi

Trening idealny na przyjemne zakończenie dnia. Ćwiczeniami, które pojawią się na treningu, wzmocnimy mięśnie tułowia, nóg i pośladków oraz zwiększymy zakres ruchów naszego ciała. Będą nam towarzyszyły elementy łagodnej jogi: ćwiczenia oddechowe, pozycje rozluźniające, rozciągające oraz sekwencje płynnych ruchów, które sprawią, że poczujemy się w swoim ciele lepiej: wzmocnione i zrelaksowane. Zajęcia idealne również dla osób, które nigdy wcześniej nie były na zajęciach Jogi czy Pilates.

Prowadzące
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna

Stretching

Zajęcia przeznaczone absolutnie dla wszystkich. Zarówno tych, którzy spędzają wiele godzin w pozycji siedzącej, jak i tych, którzy w ciągu tygodnia przeznaczają kilka godzin na intensywne treningi. Istotą zajęć jest nie tylko rozciągnięcie wszystkich grup mięśniowych, ale także rozluźnienie i praca z oddechem. Towarzysząca statycznym ćwiczeniom relaksacyjna muzyka, odpręża ciało oraz umysł. Ta forma treningu powoduje, że mięśnie stają się bardziej elastyczne, wpływa korzystnie na ruchomość stawów i powoduje, że sylwetka staje się bardziej wysmuklona.

Prowadzące
Paulina Wojtałów
Paulina WojtałówInstruktorka / Instruktorka Pilates

Pilates +  masaż powięzi

Zajęcia oparte na metodzie Pilates, które skupiają się dodatkowo na treningu mobilności. Podczas zajęć wykonujemy ćwiczenia, za pomocą których poprawisz ruchomość stawów, rozciągniesz mięśnie oraz zniesiesz napięcie z ciała. Ogromnym atutem zajęć jest automasaż powięzi. Powięź jest błoną zbudowaną z tkanki łącznej, która otacza wszystkie nasze
mięśnie, stawy, ścięgna, kości, narządy i tworzy siatkę podskórną, która ma za zadanie łączyć “wszystko” w całość jak i pełnić rolę amortyzacji podczas ruchu. Powięź otacza i zespaja każdą komórkę ciała ze sobą, nadaje mu kształt, nadając nam całą postawę oraz podparcie, jest również drogą przewodzącą dla układu nerwowego. Autorozluźnianie międzypowięziowe, jest efektywną techniką rozluźniania napięcia i zrostów w mięśniach oraz otaczających je powięzi. Poprzez automasaż następuje rozluźnienie powięzi i jej stymulacja, ważnym elementem jest uwalnianie punktów spustowych ( to coś w rodzaju “węzłów”, które tworzą się we włóknach mięśni, są one podczas masażu szczególnie bolesne i często promieniuje do innej części ciała, powstają na skutek długotrwałego stresu , przemęczenia, urazów, przeciążenia treningowego oraz nieprawidłowej postawy i błędnych wzorców ruchowych). Do masażu używamy rollerów(wałków) oraz piłeczek tenisowych i duoballi (podwójnych piłeczek).
Cel automasażu: polepszenie zakresu ruchu, zmniejszenie bólu mięśniowego, zwiększenie mobilności i gibkości mięśnia, usprawnienie rekonwalescencji, lepsze ukrwienie i odżywienie organizmu, redukuje zgromadzone napięcia i bolesność mięśnia

Prowadzące
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna

Pilates + dno miednicy

Spokojne zajęcia na bazie ćwiczeń metody Pilatesa, które zmuszają do myślenia i koncentracji na swoim ciele. Opracowany zestaw ćwiczeń pobudza mięśnie głębokie, co prowadzi do poprawy naszej koordynacji, wzmocnienia i rozciągnięcia ciała – jest świetną formą profilaktyki i rehabilitacji osłabionych mięśni dna miednicy.
Dno miednicy to swoisty „hamak”, który utrzymuje od spodu nasz tułów i stabilizuje narządy wewnętrzne. Jest on przymocowany do spojenia łonowego, kości guzicznej i guzów kulszowych, stanowiących rusztowanie dla tych mięśni. Opadanie narządów, przebyte porody, nadwaga, niedobór estrogenów, zażywanie leków czy praca fizyczna, powodują osłabienie i niewydolność mięśni dna miednicy, a to w konsekwencji prowadzi do problemów z nietrzymaniem moczu, a w zaawansowanym stadium do obniżenia narządów w dolnej części podbrzusza. Najbardziej skuteczny i nieinwazyjny sposób uniknięcia powyższych dolegliwości, jakim jest trening dna miednicy, zalecany jest zarówno kobietom młodym, jak i starszym.
Trening dna miednicy przynosi bardzo dobre rezultaty w okresie okołoporodowym – przygotowuje krocze do porodu, a po porodzie pomaga zregenerować zmęczone i obciążone ciążą mięśnie. Jest nauką świadomego napinania i rozluźniania mięśni krocza, w celu ich wzmocnienia i poprawy elastyczności. Wykwalifikowany trener, poprzez wizualizacje, pomoże zrozumieć pacjentce jak ćwiczyć oraz jak dbać o dno miednicy na co dzień.

Prowadzące
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna
Lidia Kaltenberg
Lidia KaltenbergFizjoterapeutka / Instruktorka

Gimnastyka+Pilates

Zajęcia o aktywnej rozgrzewce, podczas której mamy rozgrzać ciało i pobudzić je do pracy. W drugiej części skupiamy się na wzmacnianiu mięśni głębokich oraz mięśni przykręgosłupowych według metody Pilates. Zajęcia skierowane przede wszystkim do Pań, które chcą wzmocnić całe ciało jak i zaznać chwili relaksu na koniec dnia.

Prowadzące
Marcela Kiełt
Marcela KiełtInstruktorka
Kamila Lipka
Kamila LipkaInstruktorka / Trenerka personalna
Go to Top