Czy warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy?

Celem naszego Centrum jest pomoc w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych kobiet oraz ich profilaktyka. Jednym z nich są właśnie problemy wynikające z dysfunkcji mięśni dna miednicy mniejszej. Dlatego nie zwlekaj. Zgłoś się do nas na konsultację i sprawdź swoje mięśnie dna miednicy.

Czy warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy?

Czy wiesz, że w Polsce co trzecia kobieta po 25 roku życia cierpi powodu dysfunkcji dna
miednicy? Czy wiesz, że pierwszymi oznakami tej dysfunkcji są m.in.: wysiłkowe nietrzymanie moczu, które ujawnia się np. przy niewinnym kichaniu czy śmiechu, bolesne współżycie, ból w dole brzucha, zaparcia czy obniżenie narządów? Niestety w Polsce od pierwszego objawu mija ponad 5 lat zanim kobieta zgłosi się do specjalisty i przyzna się do problemu. Tylko, że po 5 latach może być to znaczący problem, który wcześniej przepracowany u fizjoterapeuty mógłby zostać rozwiązany być może podczas krótkiej terapii. Celem naszego Centrum jest pomoc w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych kobiet oraz ich profilaktyka. Jednym z nich są właśnie problemy wynikające z dysfunkcji mięśni dna miednicy mniejszej. Dlatego nie zwlekaj. Zgłoś się do nas na konsultację i sprawdź swoje mięśnie dna miednicy.

Czym jest dno miednicy i jak je ćwiczyć?

Dno miednicy to grupa mięśni zamykająca miednicę od spodu. Odpowiada za funkcję oddawania moczu i stolca, funkcję seksualną, podtrzymuje narządy wewnętrzne oraz płód w okresie ciąży. Regularny trening mięśni dna miednicy wpływa na poprawę wydolności dna miednicy i prawidłowe funkcjonowanie organizmu. To mit, że ćwiczeniom dna miednicy powinny się poddawać tylko kobiety z istniejącym problemem. Ważna jest profilaktyka. Trening mięśni dna miednicy zapobiega nietrzymaniu moczu i stolca, obniżeniu lub wypadaniu narządów, bólom w obrębie miednicy, bólom np. podczas stosunku. Trzeba pamiętać, że problem nietrzymania moczu nie zawsze jest związany ze słabymi mięśniami, ale może wynikać również ze zbyt dużego napięcia – co oznacza, że musimy nauczyć się rozluźniać te mięśnie, one są sprawne, kiedy są w równowadze, nie mogą być zarówno za słabe jak i zbyt napięte. Zaleca się regularny trening profilaktyczny, czyli naprzemienne napinanie i rozluźnianie dna miednicy lub angażowanie ich podczas innych ćwiczeń. Specjalnie dla nas kobiet zawarłyśmy w grafiku zajęcia „Pilates z treningiem dna miednicy”, których celem jest poprawa napięcia właśnie tych mięśni, poprawa świadomości gdzie one są i jak można je ćwiczyć.

Kiedy:
Poniedziałek 9:00
Wtorek 17:00
Środa 19:30.
Centum LaLoba Care & Activity ul. Beskidzka 30C.

Piątek godz. 10:00
Środa godz. 21:00
Centrum LaLoba ul. Dauna 113

Dla przyszłych mam

W ciąży dno miednicy jest bardziej obciążone niż zwykle. Dlatego w tym szczególnym czasie dla kobiety należy na nie zwrócić uwagę. Wówczas oprócz napinania mięśni przyszła mama powinna także skupić się na świadomym rozluźnianiu dna miednicy, aby dobrze przygotować się do porodu. Już kilka dni po porodzie można wrócić do ćwiczeń. Delikatne napinanie tego obszaru i praca z oddechem umożliwi szybszy powrót do formy po ciąży i zapobiegnie powikłaniom poporodowym wynikającym z niewydolności mięśni dna miednicy. Warto wspomnieć, iż wydolne dno miednicy będzie miało także wpływ na terapię rozstępu mięśnia prostego brzucha. Jeśli został on stwierdzony już w ciąży, można rozpocząć rehabilitację już teraz.

Jak sprawdzić kondycję swoich mięśni dna miednicy lub co zrobić kiedy podejrzewasz, że masz problem z mięśniami dna miednicy?

Najbardziej efektywną opcją jest zbadanie stanu mięśni dna miednicy przez fizjoterapeutkę uroginekologiczną, gdyż ciągle niewielu ginekologów to robi. Podczas badania fizjoterapeutka oceni napięcie, siłę, wytrzymałość oraz czy mięśnie funkcjonują prawidłowo i na tej podstawie dostosuje terapię lub dobierze ćwiczenia. Nauczy Cie także jak ćwiczyć w domu czy podczas zajęć grupowych. Badania możesz dokonać w naszym Centrum. A jeśli nie jesteś przekonana czy powinnaś, mamy dla Ciebie ankietę pobierz tutaj Jeśli przynajmniej na 2 z poniżej podanych pytań odpowiesz twierdząco, to znak, że warto abyś skorzystała z konsultacji już teraz. Zachęcamy Cię do wizyty u naszych specjalistek: Dominiki Lalik, Aleksandry Kąkol, Lidii Kaltenberg oraz Roksany Kryk w obu lokalizacjach przy ul. Beskidzkiej 30 c oraz przy ul. Dauna 113

Zapisów możesz dokonać telefonicznie: 666-290-333 lub 570-577-677 lub mailowo:
recepcja@laloba.pl
Zadbaj o siebie już dziś!

Ankieta dot. dysfunkcji dna miednicy mniejszej

Prowadzące

Dominika Lalik

fizjoterapeutka

Roksana Kryk

fizjoterapeutka

Aleksandra Kąkol

fizjoterapeutka

Lidia Kaltenberg

fizjoterapeutka

Miejsce

Kraków, ul. Beskidzka 30C
Kraków, ul. A. Dauna 113

Organizator

LaLoba Care&Activity

Kontakt

tel. 666 290 333, 570 577 677
recepcja@laloba.pl

LaLoba Dauna 113 Najbliższe godziny

LaLoba Beskidzka 30C Najbliższe godziny